De Training voor Mixed Martial Arts (MMA) No ratings yet.

0
292
A young strong kickboxer girl kicks her sparring partner with a boxing paw in a personal training
De Training voor Mixed Martial Arts (MMA)

‎Zoals bij elk type vechtsport is er altijd training die moet worden gedaan om op je best te zijn. Dit is hetzelfde met mixed martial arts(MMA), zo niet meer! Het gaat niet alleen om regelmatige trainingen en voeding, je moet echt gedisciplineerd zijn en heel hard werken om een MMA beoefenaar te worden. Er zijn geen shortcuts als het gaat om training en het is belangrijk dat je het serieus neemt als je een winnaar wilt worden.‎

‎Eerst moet je de basisvormen beheersen. MMA heeft een zware basis met betrekking tot een paar vechtsporttactieken. Kickboksen, worstelen, jiu-jitsu en muay thai dragen al met al bij aan de zware vermenging van training. Iemand die aan MMA doet, traint ook met gewichten om sterker te worden. Men traint functionele kracht.

Als je denkt dat je de zware en gestage training aankunt die veel fysieke kracht en uithoudingsvermogen met zich meebrengt, dan moet je eerst succesvol zijn in het bereiken van een positieve houding. Onderzoek het bereik van de sport, zodat men de evolutie van trainingsmethoden en de tactieken ervan verder kan begrijpen.‎

‎Begin intensief. Werk aan een trainingsschema dat je lichaam aankan. De meerderheid van degenen die winnen in MMA zijn degenen die een groot deel van hun dagtraining hebben bijgedragen en een gezond onderhoud hebben onderhouden. Training bestaat meestal uit intensieve kracht.

Om een minimaal fitnessniveau te bereiken, moet je een intensieve training op hoog niveau starten. Een aantal MMA vechters gebruiken verschillende combinaties bij het trainen om hun grenzen te testen en of de techniek voor hen zal werken. Weerstandstraining of functioneel krachttraining is ook nodig om een explosieve kracht te bereiken.‎

‎Als je het niet alleen kunt, zoek dan iemand die je kan leren hoe. Tegenwoordig zijn er meerdere mixed martial arts-scholen die bereid zijn ondersteuning en training te bieden aan degenen die het nodig hebben.

Sportscholen zijn nu toegewijd aan het laten zien van de meerderheid die zich inschrijft in hun klassen dat iedereen de kracht kan bereiken die nodig is om de kunst uit te voeren die ook nuttig kan zijn bij zelfverdediging. Verschillende kickboksscholen bieden bijvoorbeeld training aan voor diegenen die basistactieken in MMA willen. Het is raadzaam om te trainen bij clubs, organisaties of scholen, niet alleen voor iemand om bekend te zijn met de instructie, maar ook om zichzelf te programmeren als vechters in de ring.‎

‎Waarnemen. Als je een fan bent van MMA, kun je veel UFC-video’s en gevechten bekijken. Dit is een goede stap in het bereiken van de discipline. Kijken naar ervaren vechters of meesters die hun tegenstanders manipuleren, geeft je verschillende hints over de do’s en don’ts van het spel. Zoek indien mogelijk naar de vroegste gegevens voor het Ultimate Fighting Championship en ga dan verder met de afgelopen jaren die de huidige trend in MMA al stabiliseren.

Er zijn talloze video’s gemaakt door meesters zoals Tito Ortiz of Chuck Liddell die je verschillende integraties van de technieken kunnen leren. Kijk zoveel als je kunt, houd je stand op je training en houd de details van de vele technieken die wel of niet nuttig kunnen zijn uit je hoofd.‎

‎Hoewel training net zo belangrijk is als het winnen van een wedstrijd in mixed martial arts, is het ook belangrijk dat u als speler de veiligheid en voorzichtigheid in acht neemt. Voordat je aan je training begint, moet je eerst wat warming-ups doen. Je trainingsdagen gaan allemaal verloren als je geblesseerd raakt.

Please rate this

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in